Artikelen over buitenreclame
Actuele analyses
Welkom op de artikelenpagina van NABB — uw centrale bron voor actuele inzichten, analyses en cases over buitenreclame in Nederland. Hier verzamelen we regelmatig diepgaande artikelen over marktontwikkelingen, beleidsvraagstukken, innovatieve projecten en de maatschappelijke impact van reklame in de openbare ruimte.
Markt & Ontwikkelingen
Of het nu gaat om de groei van de OOH-markt, de financiële waarde die exploitanten teruggeven aan de samenleving, of de strijd tegen wildplakken, op deze pagina vindt u de meest recente bijdragen van experts en praktijkverhalen uit de sector. Elk artikel belicht een relevant thema: aanbestedingen, duurzame abri’s, digitale buitenreclame, jurisprudentie rond fossiele reclamebeperkingen en meer.
Blader gerust door de lijst en klik op de titels die uw interesse wekken. Voor geïnteresseerden in beleidsvorming, technische ontwikkelingen of strategische raakvlakken tussen reclame en ruimtelijke kwaliteit is deze verzameling een rijke inspiratiebron.
Wilt u op de hoogte blijven? Houd deze pagina in de gaten — want we voegen voortdurend nieuwe publicaties toe, zodat u altijd up to date bent met wat er speelt in buitenreclame.

groei OOH bestedingen houdt aan

De maatschappelijke en economische waarde van buitenreclame

OOH bestedingen zijn in eerste helft van 2025 met 3% gegroeid

Pijnlijke keuzes verzachten met inkomsten uit buitenreclame

Buitenreclame groeide in 2024 met 8% tot € 302 miljoen

Boetes voor wildplakken

Reisbranche stapt naar rechter om verbod op fossiele reclames

OOH markt blijft flink groeien in derde kwartaal 2024
©NABBResultaten aanbesteding RET-concessie

Nieuwe abri’s in Hilversum: duurzaam, modern en groen

Aanbestedingen voor lichtmastreclames

Aanbesteding abri’s en vrijstaande reclamevitrines Deventer
©NABBDuizendste opdracht voor NABB
©NABBNieuw buitenreclame bereiksonderzoek met veel verbeteringen

OOH groeide met 11% in 2023
https://www.nabb.nl/wp-content/uploads/2023/12/groei-OOH-2024.jpg
1806
2340
Fred Kuhlman
https://www.nabb.nl/wp-content/uploads/2022/02/nabblogo.png
Fred Kuhlman2023-12-20 15:01:222023-12-20 15:04:24Overwegend positieve vooruitzichten voor OOH in 2024
©NABBThe Operations Company: beheer en onderhoud van straatmeubilair

Groei buitenreclame in 2022: 35%

Buitenreclame onder druk door nieuwe reclameverboden

Interactief droog land weer vergroenen in Afrika

OOH stevent af op recordomzet in 2022

Digitale Infozuilen in Leusden

Abri-concessie ‘s-Hertogenbosch blijft bij Clear Channel

