OOH bestedingen zijn in eerste helft van 2025 met 3% gegroeid
De bestedingen aan buitenreclame groeien nog steeds, maar zijn wel afgevlakt. In de eerste helft van 2025 komt de groei uit op 3% ten opzichte van eerste helft 2024. Dit wordt gemeld door Outreach, de branche organisatie van de nationaal opererende exploitanten. Het traditionele segment groeide sterker dan de digitale reclame, hetgeen natuurlijk opvallend is (al jaren groeiden de bestedingen van digitale reclame veel sterker). De toename hangt volgens Outreach deels samen met het gemiddeld hogere vlaktarief voor traditioneel OOH.
De ontwikkeling van de OOH-markt ligt in lijn met de onlangs gepresenteerde cijfers van WPP (wereldwijd mediaconcern voor marketing, reclame en communicatie). Die stelde de verwachtingen voor de totale markt naar beneden bij, maar verwacht zowel voor als na de bijstelling van die prognoses voor OOH een groei tussen de 3 en 6% voor heel 2025. Outreach directeur Sita Bakker onderstreept de verwachtingen van WPP: “De groei is in het tweede kwartaal deels seizoensgedreven, maar het laat ook zien dat OOH zich relatief sterk ontwikkelt ten opzichte van de totale mediamarkt. Dat is een positief signaal voor de rest van het jaar.”




Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!