Virtuele buitenreclame

Het Nederlandse bedrijf Ad Layar is bezig met de implementatie van een buitenreclame netwerk voor virtuele campagnes. Klinkt mooi, maar hoe werkt het? Als je je smartphone op een billboard richt, zie je door de camera een volledig andere uiting (zo kan je bijvoorbeeld een commercial te zien krijgen of een speciaal op maat gemaakt filmpje). Deze virtuele buitenreclame vergroot dus voor exploitanten de beschikbare ruimte op hun abri’s en billboards.

Ad Layar is de volgende stap van het bedrijf Layar. In februari 2010 maakte dit bedrijf bekend 2,5 miljoen euro aan groeikapitaal te hebben opgehaald om de internationale uitrol van hun mobiele browser mee te financieren.
Ad Layar is op dit moment bezig Nederlandse exploitanten te interesseren voor deze nieuwe techniek. Ze hopen in maart een pilot te kunnen aankondigen. Ad Layar zelf zal zich bezig gaan houden met het programmeren en inplannen van de virtuele campagnes. Ook kunnen ze de creatieve invulling verzorgen.
Exploitanten reageren in eerste instantie positief; alle digitale technieken die iets toevoegen aan het medium buitenreclame worden positief beoordeeld. Toch valt te bezien of een dergelijk project ook in de praktijk haalbaar is (verwachte hoge kosten per contact).
Bron: Adformatie d.d. 25 februari 2010

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *