Bruto mediabestedingen OOH 2009

Nielsen Media heeft zojuist haar rapport over de bruto mediabestedingen 2009 gepubliceerd. Hoewel de bruto mediabestedingen voor wat betreft buitenreclame weinig zicht geven over de ontwikkelingen (niet verkochte campagnes tellen ook mee in de bruto bestedingen), kunnen we wel een redelijk beeld krijgen van de marktaandelen van de grootste spelers.
Bron: Nielsen Media

In 2009 is JCDecaux voor het eerst CBS Outdoor voorbijgegaan als grootste exploitant. De bruto mediabestedingen bij JCDecaux bedroegen in 2009 € 105 miljoen, tegen € 97 miljoen voor CBS Outdoor. Het marktaandeel van CBS Outdoor is gedaald van 47,4% (2005) tot 38,5% in 2009.
Interbest (grote reclamemasten) heeft in de afgelopen jaren haar marktaandeel flink weten uit te breiden van 9,8% tot 13,2%. De overige exploitanten dalen in de afgelopen jaren.
In de cijfers van Nielsen Media ontbreekt echter een grote exploitant, Hillenaar Outdoor Advertising (billboards, abri’s, indoor). Dit bedrijf levert al een aantal jaar geen cijfers aan Nielsen meer aan. Op basis van extrapolatie zou de omzet van Hillenaar naar schatting circa even groot zijn als Interbest.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *