Eindhoven: grote verschuivingen na aanbestedingen

In december 2010 startte NABB in opdracht van de Stichting City Dynamiek Eindhoven de aanbesteding van abri’s, 2m2 reclame-info-objecten en billboards. Afgelopen vrijdag heeft CDE haar keuzes bekend gemaakt; de verschuivingen tussen de exploitanten zijn bijzonder groot.
De abri-concessie gaat van CBS Outdoor naar Brouwer & Partners. Met ingang van 1 april zal Brouwer & Partners 620 vlakken gaan exploiteren in de circa 200 abri’s.
De 2m2 reclame-infopanelen concessie gaat van JCDecaux naar CBS Outdoor. CBS Outdoor zal vanaf oktober 2011 alle 170 objecten in de stad gaan exploiteren.
De billboardconcessie die vorig jaar voor de duur van 1 jaar overging van JCDecaux naar CBS Outdoor, gaat weer terug naar JCDecaux. Vanaf 1 mei 2011 zal JCDecaux exclusief alle billboards in de stad Eindhoven gaan exploiteren.
De concessie voor de plaatsing van 20 digitale schermen in het centrum is nog niet gegund; de offertes worden op dit moment beoordeeld.

Commentaar van Alex Ermers, directeur van Brouwer & Partners:
“Met de winst van de exclusieve abri concessie Eindhoven verkrijgen wij de leidende positie in Noord Brabant als het over het 2 m2 formaat gaat. In Noord Brabant hebben wij van alle exploitanten het hoogste aantal gemeenten met abri’s (dus de grootste spreiding) en de meeste inwoners. Aangezien 2011 en 2012 een periode is waar grote verschuivingen in marktaandelen van outdoor exploitanten zouden kunnen gaan optreden (vanwege grote aanbestedingen als europanelen Rotterdam, Abri’s en europanelen Amsterdam en abri’s Haaglanden), versterken wij met de abri’s in Eindhoven onze marktpositie. Met de abri’s in Eindhoven erbij, hebben we onze propositie als abri exploitant met het grootst gespreide nationale bereik en met grote dominantie in Nielsen III, IV en V, nog aantrekkelijker gemaakt voor adverteerders”.
René Witzel, algemeen directeur JCDecaux, is verheugd over de gewonnen aanbesteding:
“Eindhoven staat bekend om haar innovatieve karakter als ‘Technologiestad van Nederland’. JCDecaux is ook altijd op zoek naar nieuwe, efficiënte ontwikkelingen zoals de GraduaLight Dimmer. We vinden in de gemeente dan ook een gelijkgestemde partner.” Met Eindhoven breidt JCDecaux haar landelijke Billboardnetwerk nog verder uit. JCDecaux gaat meerdere Billboards beheren op strategische plekken in Eindhoven, met ruim 215.000 inwoners de vijfde stad van Nederland. De buitenreclame-exploitant gaat nieuwe, innovatieve buitenreclameobjecten plaatsen in de gemeente. Zo worden alle Billboards voorzien van een energiezuinige GraduaLight Dimmer; een verlichtingstechniek waarmee tot 40% op energieverbruik wordt bespaard.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *