Reclame voor de vliegtuigpassagier

Adformatie Online maakt vandaag melding van de plannen van het Engelse bedrijf Ad Air om reclame op de grond te maken, die zich dus richt op de vliegtuigpassager. Een eerste project is vorig jaar gerealiseerd in Dubai, maar nu is kennelijk Amsterdam aan de beurt. Althans op Adformatie Online meldt de medewerker van Ad Air dat Amsterdam nu aan de beurt is. Reclame op de grond bereikt circa 3,8 vakantiegangers per jaar bereikt – precies op het moment dat alle lichten en tv-schermen uit zijn.

Weblog Marketing Facts schreef op 27 oktober 2007 al over dit initiatief; blijkbaar is het nog niet zo lukratief want ook de internationale website van Ad Air is nog niet te zien dat de reclame op andere vliegvelden geexploiteerd wordt. Hoewel Schiphol natuurlijk zeer interessant is, zou een dergelijk project bij Heathrow toch ook al gemakkelijk gerealiseerd moeten zijn? Er zijn natuurlijk best wel wat problemen aan te geven: bereik je echt wel zoveel mensen? wie is er geinteresseerd is zo’n diverse doelgroep?
Bronnen:
Marketing Facts:
http://www.marketingfacts.nl/berichten/ad_air_richt_zich_vanaf_de_grond_op_vliegtuigpassagier_in_de_lucht/
Adformatie Online:

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *