Unox en REAAL winnaars Gouden Abri 2008

In Amsterdam vond op 28 mei 2008 de uitreiking van de Gouden Abri plaats, de prijs voor het beste affiche van 2007. Winnaars van deze trofee en een cheque voor een gratis buitenreclamecampagne waren: Reclamebureau TBWA/Neboko met het affiche voor Unox 1-persoons Soep in Zak en KesselsKramer met het affiche voor REAAL Verzekeringen.

De voorzitter van de vakjury, Diederick Koopal, reikte de vakprijs uit aan Unox voor het affiche 1-persoons Soep in Zak. Het winnende creatieve team van TBWA/Neboko – bestaande uit Matthijs Slot en Ernst Jan van Rossen – mocht de Gouden Abri in ontvangst nemen. Adverteerder Unilever Nederland kreeg naast deze trofee ook een cheque van JCDecaux voor een gratis Billboard/Vitrine®campagne ter waarde van € 50.000,- uitgereikt.
Het Nederlandse Publiek kon op www.besteaffiche.nl een stem uitbrengen op zijn/haar beste affiche.
In de hele maand mei werd er op deze internetsite 13.000 keer gestemd. Het publiek koos het affiche van REAAL Verzekeringen uiteindelijk als favoriet. Het creatieve team – bestaande uit Job van Dijk en Christian Borstlap – ontving uit handen van Bart de Vries, Commercieel Directeur van JCDecaux, een Gouden Abri. Ook Ludo Voorn, Hoofd Marketingcommunicatie bij REAAL Verzekeringen ontving deze prijs en kreeg daarnaast nog een cheque voor een gratis billboard/Vitrine®campagne.
Naast het uitreiken van prijzen werden er gisteren ook een zestal historische affiches uit de periode 1950-1970 geveild door dhr. P.J.C. van Trommelen, directeur van Veilinghuis De Eland. De opbrengst € 1.260,- komt ten goede aan de Stichting Affiche-Archief. Deze Stichting zet zich in voor het behoud en beheer van het erfgoed van de Nederlandse buitenreclame. De Stichting verzamelt en beheert reclamehistorische collecties, maakt ze toegankelijk via internet (www.reclamearsenaal.nl), heeft een kenniscentrum, stimuleert onderzoek, verzorgt publicaties, organiseert tentoonstellingen en adviseert of helpt anderen bij soortgelijke activiteiten.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *