Netto mediabestedingen Out-of-Home groeien met 3,7%

, ,

Nielsen heeft op 10 juni de cijfers gepubliceerd van de netto mediabestedingen (2014 t.o.v. 2013). De totale mediabestedingen (televisie, internet, radio, printmedia etc) zijn met 1,9% gegroeid naar een totaal bedrag van €4,6 miljard. De buitenreclamebestedingen (‘Out-of-Home’) zijn sterker gestegen, namelijk 3,7% naar een totaal van €162 miljoen. Het marktaandeel van Out-of-Home bedraagt in 2014 3,5%.
Reclame op het 2m2-formaat (Abri’s) groeide met 6,2% naar €93 miljoen en versterkte daarmee haar positie als het belangrijkste buitenreclamemedium.
Billboardreclame daalde met 9,6% naar €20 miljoen. Deze trend zien we al een paar jaar, maar wij verwachten dat de daling zich zal gaan stabiliseren.
Vervoersreclame groeide van 6 naar 7 miljoen – maar nog geen 10 jaar geleden was dit segment goed voor zo’n €15-20 miljoen per jaar.
De categorie overig wordt gedomineerd door de grote reclamemasten en digitale buitenreclame. Het segment is gegroeid naar €43 miljoen, een stijging van 5%.
In andere woorden: Nielsen laat zien dat de mediabestedingen weer in de lift zitten en dat buitenreclame daarbinnen een van de grootste groei laat zien (ter vergelijking: Internet reclame stijgt met ruim 11%, televisiereclame met 3,3%).

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *