Hillenaar rukt op in Amsterdam

, , ,

Hillenaar start het nieuwe jaar met drie nieuwe, grootschalige projecten in Amsterdam: het ArenA-gebied, Slotervaart en de metrolijnen Amsterdam. Met als primeur de ‘Elites’; prestigieuze objecten van 36m2 die in het ArenA-gebied geïntroduceerd worden. Door deze ontwikkelingen wordt Hillenaar in Amsterdam (en daardoor ook in geheel Nederland) een nog geduchtere concurrent van exploitant JCDecaux.

In het zich snel ontwikkelende ArenA-gebied (Amsterdam Bijlmer), plaatst Hillenaar exclusief een honderdtal nieuwe Billboards/Vensters®, Infopanelen, Reclamemasten en Elites. Door hoge bezoekersaantallen, de centrale ligging en (inter)nationale bekendheid is dit gebied voor adverteerders interessant. De buitenreclameexploitatie was in jaren in handen van Smitsloo reclame, maar nu is besloten de exploitatie uit te besteden bij een van de leidinggevende exploitanten in Nederland. Met name de 36m2 objecten zullen opzien baren door hun grote impact. Deze ‘Elites’ zijn de volgende stap in de ‘vergroting van de billboards’ die eerder ingezet is door JCDecaux (‘Premiere’ objecten, 18m2, welke al in een aantal steden geintroduceerd zijn).
In het stadsdeel Slotervaart plaatst Hillenaar in het nieuwe jaar diverse Vensters®. De Vensters® zijn uitsluitend te vinden op toplocaties langs de drukste aanrijroutes naar het centrum: de Jan van Galenstraat, de Henk Sneevlietweg en de Cornelis Lelylaan.
Daarnaast biedt Hillenaar 400 opvallende reclamepanelen op Abri formaat aan langs de drukke metrolijnen van Amsterdam. Met dit project creëert Hillenaar unieke reclamemogelijkheden op maar liefst 28 metrostations in de hoofdstad waaronder Amsterdam Centraal, Waterlooplein, Weesperplein en Bijlmer ArenA.
Naast deze nieuwe projecten breidt Hillenaar ook haar netwerk parkeergarages Amsterdam uit. Met maar liefst 150 Abri panelen op 25 locaties heeft Hillenaar vrijwel alle parkeergarages in Amsterdam in handen.
Door deze nieuwe grootschalige projecten en uitbreidingen in de hoofdstad introduceert Hillenaar in 2009 een nieuw netwerk: Impact Amsterdam. Door de diversiteit aan mediumtypen en de optimale spreiding wordt met dit netwerk een enorm bereik gerealiseerd in Amsterdam.

1 antwoord
  1. tom lobo
    tom lobo zegt:

    Bijna goed, maar Hillenaar heeft Smitsloo B..V. gekocht, en zich daarmee verzekerd van het exploitatierecht tot rond 2020. De huidige tekst suggereert dat de gemeente enig initiatief heeft getoond, en zulks is zelden, en ook hier niet het geval. Smitsloo had het wel gehad met een gemeente die, in Smitsloo’s woorden, “onbetrouwbaar, onbekwaam en onwillig” in het stadswapen zou moeten hebben staan. Hillenaar en Smitsloo verwachtten dat Hillenaar door haar schaalgrootte en de kundigheid van haar staf adequater met de gemeente om zou kunnen gaan. Daar kan Smitsloo geen uitspraak over doen nu de B.V. Is overgedragen. Tenslotte: Smitsloo verkoos Hillenaar over andere exploitanten (met name JCD), die onderhandelden als tweede hands autohandelaren.
    Is getekend zonder voorbehoud: Tom Smitsloo.

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.