Altermedia bv neemt Faster Media bv over

Vanaf 1 januari 2008 neemt Altermedia, indoormedia exploitant in toonaangevende horeca- en bioscooplocaties, 100% van de aandelen in Faster Media over. Altermedia ziet de producten van Faster Media, taxi- en trailerreclame, als een logische aanvulling op haar huidige diensten. Door een breder aanbod van media – waarbij met trailerreclame de zakelijke markt nu ook goed wordt bediend – is Altermedia voor meer partijen en campagnedoelstellingen een relevante partner. Hiermee wordt de positie bij de gezamenlijke klanten verstevigd en worden nieuwe verkoopkansen gecreëerd naar adverteerders die slechts bij één van de twee bedrijven klant zijn.
Altermedia is in 2000 opgericht door Oskar van Son en Dennis van der Breggen. Vanaf de oorsprong hebben zij zich gericht op het creëren van een kwalitatief topnetwerk in toiletreclame op de Nederlandse markt. Het bedrijf telt inmiddels 12 vaste medewerkers en is dé aanbieder waar het gaat om indoormedia in horeca en bioscopen. Een markt die voorheen met name werd gedomineerd door Boomerang en Hillenaar. Met een groot scala aan internationale A-merken binnen haar vaste klantenkring, een gedegen Intomart GfK bereiksonderzoek (2007) en een netto omzet van € 1.700.000,- in 2007, heeft Altermedia toiletreclame in Nederland tot een volwaardig en gewaardeerd medium gemaakt.
Faster Media is omstreeks dezelfde periode opgericht door Judith Mariën en begon als exploitant van taxireclame. Hierin is Faster Media in Nederland inmiddels een autoriteit. Naast spectaculaire campagnes voor adverteerders zoals Bacardi, T-Mobile en KPN maakte Faster Media voor Bavaria afgelopen maanden een landelijk netwerk van kwalitatieve taxiondernemingen die onder 0900-BAVARIA met korting op de ritten gaan rijden. In 2003 startte zij tevens met de exploitatie van trailerreclame. Door de ontwikkeling van een uniek ophangsysteem, waardoor uitingen hergebruikt kunnen worden, domineren zij inmiddels ook deze markt. Qua omzetontwikkeling zitten Faster Media en Altermedia op gelijk niveau.
Als ondernemer wil Judith zich na 7 jaar Faster Media gaan richten op de ontwikkeling van nieuwe concepten (niet noodzakelijk binnen de mediabranche). Dit wil zij niet ten koste laten gaan van de groei die de producten taxireclame en trailerreclame in 2008 en 2009 kunnen maken. De keuze om met Altermedia te gaan praten leek vervolgens heel logisch, de bedrijven passen zowel in operationeel opzicht als op salesgebied erg goed bij elkaar en zijn beide in de regio Utrecht gevestigd.
Om bij te dragen aan een soepel samengaan van de twee bedrijven blijft Judith nog tot 1 juli in dienst. Door de overname zullen geen banen verdwijnen en gaan alle vaste medewerkers van Faster Media over naar Altermedia.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *