Virtual reality voor Vodafone

Boomerang Interactive ontwerpt een ‘Augmented Reality’ cover voor Vodafone. De cover van de vierde editie van het relatiemagazine Clear van Vodafone komt tot leven door Augmented Reality. Door gebruik van de webcam kunnen de lezers vanaf maandag 8 maart live op de cover van Clear zien wat de wereld twittert.
Door de cover – met unieke niet gepixelde marker- voor de webcam te houden, verschijnen real time tweets over de cover van Clear met als thema ‘future’. Met een handbeweging over de cover laat je tweets over een ander relevant onderwerp verschijnen. Een duurzame toepassing; zolang de marker en de website intact zijn, werkt Augmented Reality op de cover van Clear. Vanaf maandag 8 maart is de website www.clearmagazine.nl/ar in de lucht en kun je het zelf uitproberen.
Dit is niet echt een buitenreclame toepassing, maar wel een die vergelijkbaar is met Ad Layar waar we een paar dagen geleden over berichtten.
Toegevoegde realiteit (TR) (eng: Augmented reality) is een vakgebied dat zich hoofdzakelijk bezighoudt met het zo realistisch mogelijk toevoegen van computergemaakte beelden aan rechtstreekse, reële beelden. In plaats van informatie af te beelden op klassieke en geïsoleerde beeldschermen, worden de data geprojecteerd in het gezichtsveld van de gebruiker, meestal door middel van een head-mounted display of head-up display. Het maakt het verschil tussen de reële wereld en de virtuele wereld steeds kleiner en zorgt tevens voor eenvoudigere en gebruikersvriendelijkere interfaces, ook voor complexere toepassingen.
Boomerang Interactive
Sinds december 2009 is Boomerang Interactive onderdeel van Boomerang Unlimited. Het bedrijf ontwikkelt vernieuwende concepten op het vlak van interactieve communicatie. “De Augmented Reality cover van Clear heeft alle kernwaarden van Boomerang Interactive in zich; duurzaamheid, innovatie en speelse interactie,” zegt Ralph Das, het brein achter Boomerang Interactive.
Clear Magazine
Clear is het relatiemagazine dat Boomerang Publishing maakt in opdracht van Vodafone Nederland. Vanaf deze editie is het Clear platform uitgebreid met een digitale variant, geproduceerd door Born ’05 (www.clearmagazine.nl).

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *