Ruzie om een steigerdoek

Bron: Adformatie Online
Juwelier Ace & Spyer in Amsterdam heeft een kort geding rondom een steigerdoek (‘MegaMedium Swank’) van adverteerder Nivea verloren.
De juwelier had een kort geding aangespannen tegen de eigenaar van het pand (hoekpand Koningsplein/Singel). Kern van het kort geding was de vraag of de steiger met de MegaMedium Swank® voor adverteerder Nivea, die tijdens de renovatie van het pand aan de steigers bevestigd is, een negatieve invloed heeft op de omzet van de winkelier.
Ace & Spyer eiste onmiddellijke verwijdering van de Swank, maar de rechter heeft deze vordering volledig ongegrond verklaard. MegaMedium Nederland zegt blij te zijn met de uitspraak. ‘Het bevestigt dat MegaMedium uiterst zorgvuldig te werk gaat in de verkoop en uitvoering van dergelijke steigerdoekreclameprojecten. Hierbij is het standaardprocedure dat betrokken partijen ruim van tevoren van de voorgenomen plannen op de hoogte worden gebracht.’
NABB: steigerdoeken zijn natuurlijk opvallend aanwezig, maar of ze het winkelende publiek ervan weerhouden om naar binnen te gaan? Hoewel, als je naar de daadwerkelijke uiting kijkt, kan je je de woede van de juwelier ook wel enigszins begrijpen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *