IJs verkoop je met buitenreclame!

Dit weekend komt de zomer er nog niet aan (helaas), maar dus wel een goede gelegenheid om te denken aan mooi weer en dus ijs. Kinetic en Mindshare hebben voor Magnum & Cornetto afgelopen zomer met groot succes een grote buitenreclamecampagne gevoerd. Een reden voor deze bedrijven om deze campagne in te zenden voor de AMMA’s (het jaarlijkse mediaprijzen festival).
Unilever heeft met deze campagne enorm zwaar ingezet op buitenreclame in Amsterdam, zowel qua aantallen als met de toevoeging van allerlei speciale formaten. Kinetic heeft daar onderzoek naar gedaan en daaruit bleek dat deze strategie voor een impulsproduct als ijs absoluut zijn vruchten heeft afgeworpen. Qua bereik kun je met buitenreclame op een gegeven moment niet zoveel meer toevoegen, maar de campagne heeft voor heel veel extra awareness gezorgd (en een flinke stijging van de ijsverkoop).
 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *