Fake campagne bewijst effect buitenreclame

Middels een zogenaamde ‘fake’ campagne toetst JCDecaux de laatste jaren de kracht van het medium buitenreclame. In de zomer van 2005 liet het fictieve online reisbureau HofnarReizen.nl zien dat buitenreclame werkt.
In voorgaande jaren introduceerde JCDecaux de merken Gletsi Ice en Solaiz zonnebrandcrème. Dit jaar was het de beurt aan het fictieve online reisbureau HofnarReizen.nl. De resultaten van de campagne liegen er ook nu niet om. Maar liefst 16.195 bezoekers werden op de speciaal ontworpen site hofnarreizen.nl vriendelijk bedankt voor hun medewerking aan een onderzoek en keurig doorverwezen.
Dat buitenreclame leeft, bewees ook radio Veronica dj Michiel Veenstra die op zijn weblog een ‘verdwaalde’ indruk naliet omtrent de campagne. “Op verschillende billboards zag ik vandaag grote reclames voor een nieuwe reisorganisatie voor avontuurlijke reizen: HofnarReizen, 100% verdwaalgarantie. En een site hofnarreizen.nl . Gek op toffe reisbestemmingen als wij hier ter huize zijn, snel even kijken natuurlijk. Maar dat valt dan toch wat tegen.”
(bron: JCDecaux)

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *