Drie nieuwe digitale reclamemasten

De ontwikkeling van de digitale reclamemasten gaat onverminderd door. In de afgelopen weken zijn maar liefst drie reclamemasten opgeleverd.

  1. Clear Channel Hillenaar presenteerde medio november haar tweede digitale Reclamemast. De bestaande analoge zijdes van Reclamemast Rotterdam A16 zijn vervangen door drie digitale LED-schermen. De mast is per direct inzetbaar en wordt onder de naam ‘Triple Digital’ verkocht. De Triple Digital is 30 meter hoog en heeft in totaal 300m2 aan advertentieoppervlak.
  2. Begin november is een reclamemast van OOHA Media met 2 digitale schermen van 138 m2 live gegaan langs de A12 richting Den Haag ter hoogte van Zoetermeer. Het totale netwerk van OOHA Media bestaat daarmee inmiddels uit 6 masten met 9 vlakken waarvan er 7 digitaal zijn. Zo wil het bedrijf doorgroeien naar een landelijk netwerk met 10 tot 12 digitale reclamemasten.
  3. Op nog geen 35 meter van de rijbaan heeft Beyond Outdoor een reclamemast geplaatst aan de A27 ter hoogte van knooppunt Lunetten. Een digitaal vlak van 106m2 en een analoog vlak. Dit is de derde reclamemast van Beyond Outdoor en ook dit bedrijf heeft concrete plannen om verder te groeien. 


Digitaal adverteren maakt het mogelijk om gebruik te maken van time-targetting, dus alleen inzetten op het moment dat het relevant is. De inzet van DOOH biedt een hoge mate van flexibiliteit. Zo kan er ook ingehaakt worden op bijvoorbeeld op weersomstandigheden of de actualiteit.
De exploitanten verschillen met elkaar met name qua commerciële aanpak:

  • Op de schermen van OOHA Media langs de A12 kan er online programmatic ingekocht gaan worden. Deze inkoopmogelijkheid wordt verrijkt met real-time verkeersdata van de Nationale Databank Wegverkeersgegevens. Zo kan er exact bepaalt worden hoeveel passanten er zijn geweest gedurende de campagne, een unicum voor out-of-home-advertising.
  • Clear Channel Hillenaar biedt de Triple Digital aan in een hybride model. Adverteerders kunnen onderdeel uitmaken van een loop van 24 seconden, waarin een campagne zes seconden zichtbaar is. Ook kan de adverteerder kiezen voor ‘Full Ownership’, waarbij een campagne gedurende 24 uur exclusief te zien is op de Triple Digital. De Triple Digital maakt onderdeel uit van een digitaal netwerk dat bestaat uit zes digitale schermen die flexibel, afzonderlijk of gezamenlijk, in te kopen zijn.
  • Beyond Outdoor biedt ook de mogelijkheid om de schermen gelijktijdig in te zetten met het Mediamarkt netwerk.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *