Combinatie radio en digitale out-of-home reclame

De targetingmogelijkheden van digitale out-of-home uitingen lijken vrijwel oneindig te zijn. In de USA heeft Smart Sign Media een product ontwikkeld waarmee het billboard aangepast kan worden aan het radiostation dat beluisterd wordt. Aangezien de digitale billboards met Internet in verbinding staan, kunnen ze dus up-to-date content laten zien en de automobilist laten reageren (bv via SMS).
Interessant? De vraag is natuurlijk hoever targeting zal gaan met out-of-home reclame, maar deze nieuwe mogelijkheid laat wel zien dat er nog een wereld openligt.

Op Marketing Facts (bron van dit artikel) vinden we in een commentaar de uitleg van het systeem:
Carl Mangold:
Ik heb even onderzocht hoe dit werkt (ik ben vroeger zendamateur geweest):
FM radio’s verwerken FM muzieksignalen altijd op één vaste frequentie (10.8 MHz). Maar radiostations zenden juist allemaal op verschillende frequenties uit. Er zit daarom een systeempje in elke radio, die de door jou gewenste radiofrequentie naar die 10.8 MHz terugmixt.
Die lui van die billboards hebben nu een systeempje ontwikkeld waarmee ze het signaal van die mixer kunnen opvangen. En daaruit kunnen ze dus eenvoudig terugrekenen naar welk radiostation de automobilist luistert.
Ik hoop dat ik ’t simpel genoeg heb uitgelegd 😉

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *