Amsterdam-Centrum pakt steigerreclame aan

Het stadsdeel Amsterdam-Centrum wil steigerreclame aan banden leggen.
De zeilen die bouwsteigers in de Amsterdamse binnenstad bedekken mogen voortaan nog maar voor 50 procent uit reclame bestaan. Ook moet op de doeken een afbeelding van het achterliggende pand te zien zijn. Dat staat in een voorstel waarmee het dagelijks bestuur van Centrum in november heeft ingestemd. Het stadsdeel hoopt dat steigerreclame door de plannen minder dominant aanwezig zal zijn.
De grote reclamedoeken die her en der in het centrum van de hoofdstad hangen, kregen de afgelopen jaren veel kritiek. Zo zouden zij het aangezicht van de binnenstad verpesten.
Het succes van steigerdoekreclame is voor een belangrijk deel afhankelijk van het toelaten ervan in Amsterdam. Zonder Amsterdam zullen adverteerders eerder afhaken, omdat vaak een rondje grote steden geboekt wordt. Middels de nieuwe regeling blijft het echter toegestaan, maar op beduidend minder grote schaal.
Bron: Adformatie Online, 16 november 2007

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *