adidas spectacular in abri op het Leidseplein

Nog nooit werd een object van JCDecaux zodanig gemodificeerd als voor deze creatieve uiting van adidas. Het lijkt erop dat een extreme windvlaag ervoor gezorgd heeft dat de Abri op het Leidseplein letterlijk is kromgetrokken. Het frame raakte ontzet en de bankjes kwamen zelfs van de grond. De zuiging die ontstond in de slipstream van een op lichtsnelheid voorbijspurtende Lionel Messi bleek teveel voor de constructie. Aldus JCDecaux in prachtig proza 🙂

De sterspeler van Barcelona en Argentinië kon deze hoge snelheid bereiken dankzij de F50 adiZero voetbalschoen van adidas. Deze ‘kicksen’, de lichtste die adidas ooit heeft gemaakt, maken snelle spelers als Lionel Messi, Arjen Robben en Luis Suárez nóg sneller. Niet voor niets werd tijdens het afgelopen WK in Zuid-Afrika met geen enkele andere schoen zó veel doelpunten gemaakt als met de F50 adiZero.
Optische illusie
Het sportmerk wilde de kwaliteiten van haar nieuwe topschoen duidelijk voor het voetlicht brengen. Zij vond exploitant JCDecaux bereid om hierbij te helpen. Door de Abri letterlijk krom te trekken en de banken in de halte te laten zweven, wordt de suggestie gewekt dat dit door de zuiging van de voorbijschietende F50 adiZero komt. De schoen staat metersgroot afgebeeld in de Abri, die volledig is bestickerd om de optische illusie goed over te laten komen.
JCDecaux Innovate zorgde ervoor dat de Abri fors werd verbouwd. Zo werden de staanders, banken, het informatiebord en de centrale posterkast opnieuw (scheef) gemonteerd. De eerste bank en het dak werden verlengd en het extra deel vervolgens omgebogen. De overige bankjes zijn in de Abri opgehangen. Hiervoor zijn nieuwe glasplaten geïnstalleerd. De centrale posterkast is overigens ingericht als Showcase. Hierin worden drie echte exemplaren van de fraaie F50 adiZero voetbalschoen tentoongesteld. Daarnaast staan de namen van de dragers van de F50 adiZero, die samen goed waren voor 41 doelpunten tijdens het WK in Zuid-Afrika.
Deze Spectacular is mede mogelijk gemaakt door adidas, reclamebureau TWBA\BEC, mediabureau Posterscope en JCDecaux Innovate. Hij is nog te zien tot en met 17 augustus.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *