25 % verkoopstijging dankzij billboardcampagne

Is de inzet van Billboards succesvol?
Posterscope (een van de leidende specialisten op het gebied van de inkoop van buitenreclame) wilde dat afgelopen zomer samen met JCDecaux, CBS Outdoor, Hillenaar, MMD Media en Brouwer & Partners bewijzen. Hoe? Door een internationaal merk de mogelijkheid te geven zichzelf te introduceren op de Nederlandse markt via een nationale billboard campagne. Gratis, inclusief productie!
Via het wereldwijde netwerk van Posterscope werd dit unieke aanbod, waaraan alle genoemde exploitanten meewerkten, voorgelegd aan merken die nog nooit in Nederland hadden geadverteerd en hun mogelijkheden in de Nederlandse markt verder wilden verkennen. Met als uiteindelijke winnaar de Noorse vliegtuigmaatschappij Norwegian.com.
De afgelopen zomer hingen in week 32 en 33 in heel Nederland posters van Norwegian.com. De uiting is op basis van een eye-tracking onderzoek geoptimaliseerd uitgevoerd door Validators. De resultaten van de campagne zijn na afloop onderzocht door The Choice Marktonderzoek & Advies in samenwerking met Posterscope Insight en liegen er niet om:
• Bekendheid Norwegian.com verdubbeld
• Een vijfde overweegt om met Norwegian.com te vliegen
• 25% verkoopstijging voor Norwegian.com dankzij de billboardcampagne
“The campaign gave us a substantial rise in sold tickets to Scandinavia and proves that the outdoor media is useful as a tactical medium”, zo meldt de Sales department Norwegian.com
Bron: www.posterscope.com

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *