Special lighting: campagne Nivea

De laatste jaren hebben zowel CBS Outdoor als JCDecaux campagnes geïntroduceerd waarin op creatieve wijze gebruik gemaakt wordt van speciale lichttoepassingen. JCDecaux meldt in haar persbericht dat ze een toename zien van het gebruik van deze techniek: de diverse onderdelen van de poster, die allen inspelen op het ‘liftende’ effect van de gezichtscrème, lichten van onder tot boven op. Hierdoor komt de uiting als het ware tot leven, een effect dat verder versterkt wordt wanneer de schemer haar intrede doet.

Door gebruik te maken van Special Lighting ‘lift’ JCDecaux de op haar objecten gevoerde campagne van NIVEA VISAGE. Om de lancering van de revolutionaire anti-age gezichtsverzorgingslijn NIVEA VISAGE Expert Lift goed onder de aandacht te brengen, heeft Beiersdorf ervoor gekozen outdoor als medium in te zetten als onderdeel van een massale mediacampagne. Zij heeft onder meer gekozen voor het landelijke Allure-netwerk van JCDecaux.
Om de campagne zelf een boost te geven, heeft JCDecaux Innovate in samenwerking met reclamebureau TBWA/Neboko 35 Abri’s en Mupi’s® voorzien van een affiche waarin gebruik wordt gemaakt van Special Lighting.
Het gebruik van deze techniek heeft als voordeel dat het affiche nog opvallender aanwezig is in het straatbeeld en dat een langer contactmoment wordt bereikt; passanten kijken langer naar de uiting of blijven er zelfs voor staan.
De buitenreclamecampagne bij JCDecaux is woensdag 17 februari van start gegaan en heeft een looptijd van één week. De met Special Lighting uitgeruste uitingen staan in Amsterdam (10 stuks), Utrecht (6), Groningen (3), Enschede, Eindhoven, Breda, Maastricht, Leiden, Tilburg, Arnhem (allen 2), Apeldoorn en Zeist (beiden 1).
Toename in gebruik Special Lighting
De genoemde Special Lighting-techniek wordt regelmatig toegepast door JCDecaux. Marc van Amerongen staat aan het hoofd van JCDecaux Innovate. Hij signaleert een toename in het gebruik van deze toepassing in buitenreclameposters. “Wij hebben deze techniek de laatste maanden vaker geïntegreerd in onze objecten dan voorheen. Ik ga ervan uit dat dit structureel is. Dit komt enerzijds door de doorontwikkeling van deze innovatieve toepassing en anderzijds door recente, aansprekende uitingen. We hebben enkele in het oog springende campagnes achter de rug voor Grolsch (lancering nieuwe fles), Univé (rond de Wit Licht toernee van Marco Borsato), Warner Bros (The Day The Earth Stood Still), Volkswagen (nieuwe Scirocco) en Nivea (DNAge).”
Techniek verbeterd
De doorontwikkeling van de Special Lighting-techniek heeft er onder meer toe geleid dat de lichtopbrengst van de uiting inmiddels vele malen groter is. Daarnaast zorgt de zogenaamde TCEL-techniek (true color electric light) ervoor dat er vrijwel geen kleurverschil meer is tussen de onderdelen die oplichten en de ‘stilstaande’ delen. De in de objecten van JCDecaux gebruikte inverter (het apparaat dat gelijkstroom omzet in wisselstroom) is voorzien van een gepatenteerd fade mechanisme, dat het mogelijk maakt om 2×4 delen in een vaststaande volgorde op te laten lichten.
NIVEA VISAGE Expert lift
De NIVEA VISAGE Expert Lift crème is onderdeel van het complete NIVEA VISAGE Expert Lift anti-verslapping Systeem. Dagelijks gebruik van de Expert Lift producten resulteert in een zichtbaar strakkere en gladdere huid en verbeterde gezichtscontouren. Deze gezichtsverzorgingslijn bevat twee krachtige ingrediënten, te weten Bioxilift, een 100% natuurlijk extract van de anijsplant dat de huidelasticiteit van binnenuit versterkt, en Hyaluronzuur, dat vochttekorten in de huid aanvult en zorgt voor een ‘instant’ lifteffect.
De campagne is mogelijk gemaakt door JCDecaux Innovate, reclamebureau TBWA/Neboko en mediabureau Carat.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *