Interactieve etalage

We hebben al gezien dat buitenreclame-exploitanten in hun abri de mogelijkheid boden om via bluetooth boodschappen te ontvangen (JCDecaux & Kane, november 2005); initiatieven die extra mogelijkheden geven aan outdoor communicatie. Nadeel van deze techniek is dat iedereen die op zijn mobiele telefoon bluetooth of infrarood aan heeft staan de bewuste boodschap ontvangt – dat wil natuurlijk niet iedereen. Daarom heeft mobile marketing ontwikkelaar Pinkeye een product ontwikkeld waar de voorbijganger zelf actief moeite voor moet doen:
image
Score is een succesvolle en sterk groeiende retailorganisatie in het jeanssegment, met een duidelijke focus op de jeansmarkt voor mannen in het midden en middenhoge segment.
Om deze doelgroep op een interactieve manier kennis te laten maken met mobile marketing maakt Score vanaf maandag 19 Juni t/m 29 Juni gebruik van een nieuwe mobile marketingtool technologie.
Voor deze actie wordt voor het eerst in Nederland gebruik gemaakt van de Marketeye in een etalage. Tijdens deze actie kunnen voorbijgangers in de Ketelstraat in Arnhem 24 uur per dag een poging wagen een complete Chasin’Denim outfit te winnen. Om kans te maken op deze outfit moet Infrarood of Bluetooth worden geactiveerd op de mobiele telefoon, om deze vervolgens voor één van de etalages van Score te houden. Het apparaat herkent vrijwel alle mobiele telefoons en verstuurt de aanvraag van de mobiele telefoon direct naar de server, die daarna een gratis SMS terug stuurt met daarin de prijsvraag. Vervolgens kan de deelnemer zijn / haar antwoord terug SMS-en.
Naast bestaande manieren van communiceren en adverteren maakt mobile marketing een enorme opmars. Met mobile marketing treft u de juiste doelgroep op het juiste moment, op de juiste locatie. Door de verkregen informatie zoals telefoonnummers en type telefoons kunnen er in de toekomst vervolgacties worden gehouden.
De Marketeye is een gepatenteerde technologie die het mogelijk maakt doormiddel van Infrarood en Bluetooth via de mobiel een SMS te versturen, zonder de toetsen te gebruiken. Doordat de Bluetooth op de Marketeye niet uit zichzelf zend, kan de eventuele gebruiker zélf beslissen om wel of niet deel te nemen aan de actie. Om wel deel te nemen is het nodig dat de deelnemer zelf actief verbinding maakt met het apparaat. Dit in tegenstelling tot Bluetooth zoals dat tot nu toe is ingezet voor mobiele campagnes.
Enige tijd geleden maakte Orange en de muziek zender MTV ook voor het eerst gebruik van een nieuwe mobile marketingtool van Pinkeye de Hypertag. Tijdens deze actie maakte de voorbijgangers kans op digitale vrijkaartjes voor een concert van de rapper Akon. Deze werden uitgedeeld doormiddel van een chip die de vrijkaartjes naar de mobiele telefoon verstuurden.

2 antwoorden
  1. Mascha de Graaf
    Mascha de Graaf zegt:

    Leuk van Marketeye!Maar die infrarood technologie die wij gebruikten voor Nokia is ook on demand. Je moet namelijk je telefoon bij het contactpunt houden, dus je wordt niet ongevraagd “gespamt” zoals Marketeye suggereert. Groeten van Mascha van JCDecaux Nederland

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *