Impressie van digitale reclame Oost- en Ringlijn Amsterdam

Eind 2017 werd door CS Digital Media de aanbesteding gewonnen voor reclame in de Amsterdamse metro. In 2018 zijn de voorbereidingen gestart en vanaf eind 2018 verschenen de eerste digitale schermen. Eind 2019 kunnen we nu de balans opmaken na realisatie van de eerste twee fases.
NABB heeft een korte video gemaakt van de verschillende reclameobjecten:
KLIK HIER.

  1. plaatsing van digitale schermen in de ondergrondse stations van de Oostlijn
  2. plaatsing van nieuwe haltevoorzieningen (wachthuisjes en windschermen)
In de speciaal hiervoor ontwikkelde nissen zijn digitale schermen geplaatst. Diverse nissen zijn uitgevoerd met een LCD-scherm en op belangrijke locaties zijn grotere nissen voorzien van drie 86″ schermen naast elkaar. Deze schermen worden afzonderlijk, maar ook als een totaal scherm verkocht. Bij de uitgang van Amsterdam CS zijn een tweetal grotere LED-schermen geplaatst.
Onderdeel van het project betrof ook de realisatie van wachthuisjes en windschermen op de bovengrondse stations van de Oost- en Ringlijn. De gemeente heeft hiervoor een ontwerp laten maken. In vele wachthuisjes zijn digitale schermen geplaatst (75″). Voor Nederland is dit bijzonder, omdat nog slechts sporadisch in abri’s digitale schermen geplaatst worden (op dit moment alleen in centrum Utrecht).
De volgende en laatste fase van het project betreft de realisatie van reclamevitrines in de stations van de Noord-Zuidlijn. De gemeente had prioriteit gegeven aan het opleveren van de NZL medio vorig jaar, zodat de voorbereidingen voor de plaatsing van de reclamevitrines vertraging heeft opgeleverd. Naar verwachting zal CS Digital Media later in 2020 starten met de plaatsing van de reclamevitrines in deze stations.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *