Het wordt ‘s-avonds weer drukker op straat

Rolluiken als digital signage medium
De mogelijkheden om nieuwe outdoor producten te ontwikkelen blijken keer op keer weer niet uitgeput te zijn. Het Zeewoldse bedrijf Addvertisement heeft weer zo’n niche ontdekt.
ADDscreen is een rolluik waarop statische, dynamische en interactieve reclame kan worden geprojecteerd en dat zo een levensgroot projectiescherm wordt. Het kan dienen als vervanging voor bestaande stalen en transparante rolluiken bij winkels en bedrijven.
image

Koppeling met een grootbeeld LCD- of plasmascherm in de winkel, zorgt ervoor dat een uiting 24 uur per dag gezien kan worden.
Een interessant product derhalve, hoewel je eerste gedachte zou zijn ‘waarom reclame maken op een rolluik, het zit er toch niet voor niets; de passanten zijn toch wel verdwenen’. Een deel zal opgevangen worden door ook advertenties overdag te laten zien via de beeldschermen in de winkel, maar daarnaast meldt Addvertisement bij monde van woordvoerster Inge van der Kort:
“Na winkelsluitingstijd is het op een groot aantal plaatsen nog steeds druk op straat, wij denken hierbij aan stadscentra en in de onmiddellijke omgeving van bioscopen, schouwburgen etc. Zelfs in de buurt van ziekenhuizen of andere plaatsen waar mensen de avonddienst uitgaan of de nachtdienst ingaan is nog redelijk wat publiek te vinden. Daarnaast richten we ons ook op straten/wegen waar ook na winkelsluitingstijd veel verkeer langskomt. We gaan ervan uit dat er voldoende van dergelijke locaties te vinden zijn in Nederland. ”
ADDscreen is een beveiligingsrolluik voor toepassing bij winkels, bedrijfspanden, theaters, musea, discotheken, parkeergarages e.d. als alternatief voor de conventionele dichte rolluiken. Door de mogelijkheid veranderbare advertenties, informatie of afbeeldingen op het rolluik te projecteren, is naast de optimale beveiliging ook financieel voordeel te behalen. Na sluitingstijd van het gebouw of de winkel kan immers reclame worden gemaakt voor eigen of andere merken.
Indien de advertentie afhandeling via ADDvertisement plaatsvindt, is het ADDscreen rolluik inclusief beheer en onderhoud volledig gratis. Van elk ADDscreen wordt een zogenaamde ADDinfo-sheet gemaakt met alle gegevens van de locatie (plaats, afmetingen, advertentieruimte, advertentieprijs, etc). Adverteerders kunnen aan de hand van deze ADDinfo-sheet bepalen of ze hun commercial op het betreffende ADDscreen willen plaatsen. Deze mogelijkheid is gebaseerd op een 5-jarig contract waarbij de gebruiker na 2 jaar maandelijks advertentie-inkomsten genereert.
Indien de ADDscreen oplossing uitsluitend voor eigen reclame uitingen wordt gebruikt, kunt u de oplossing aanschaffen. Naast de initiële aanschaf wordt periodiek een bedrag voor onderhoud en gebruik in rekening gebracht.
NABB is van mening dat dit product ongetwijfeld zijn weg gaat vinden in Nederland (en daarbuiten?). Zeker voor individuele winkels kan het een prachtige avond en nachtetalage worden. De reclamemogelijkheden zijn beperkter, het zal in ieder geval een flinke sales inspanning gaan vergen.
image
Op 21, 22 en 23 november 2006 wordt ADDscreen gepresenteerd in Zeewolde. De presentatie voor media- en reclamebureaus is bedoeld om het medium onder de aandacht van deze groep te brengen en de mogelijkheden van ADDscreen uit de doeken te doen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *