Een groen buitenreclamebedrijf

Clear Channel in Engeland is op de 42e plaats geëindigd van het jaarlijkse Times Online onderzoek naar de ‘groenste bedrijven’. Hoe Nederlandse bedrijven er precies voorstaan, hebben we niet onderzocht, maar we hebben wel duidelijk het gevoel dat Engelse buitenreclamebedrijven een flinke voorsprong hebben op hun Nederlandse collega’s.

Abri’s met zonnepanelen. CC heeft zonnepanelen geïnstalleerd op de daken van bushokjes. Naar wij weten gebeurt dat nog niet in Nederland.
Billboards worden verlicht met LED’s die het energieverbruik tot 70% kunnen reduceren. Het personeel van CC denkt dat de ecologische beloften serieus zijn (75% green score).
Tussen middernacht en vijf uur ‘s-ochtends zorgen automatische timers ervoor dat een aantal verlichte objecten uitgezet worden.
Tot 20% van CC’s energieverbruik wordt aangeschaft via groene stroom en een vergelijkbaar percentage wordt ter plekke gegenereerd door zonnepanelen. CC claimt het eerste buitenreclamebedrijf te zijn dat meters installeert om de energie consumptie te monitoren.
Het personeel van CC verbetert zich sterk om het milieu te beschermen (80%) en het management moedigt het personeel aan om na te denken over energiebesparingen (64%).
Alle depots hebben recycling faciliteiten en alle papieren posters worden geretourneerd voor recycling. Het personeel is wel van mening dat het bedrijf teveel afvalt produceert (55%).
PVC posters behoren tot de belangrijkste afvalproducten en sinds vorig jaar is men begonnen deze te recyclen. Meer dan 93% van alle PVC posters worden nu verzameld en gerecycled (98.105 posters in 2008, tegen 0 in 2007).
Een andere doorbraak is gemaakt op het gebied van het vervangen van gebroken abri-glas. Glas recycling bedrijven beschouwen dit glas als vervuild (het is namelijk van de straat opgeveegd) en willen het niet verwerken. Het glas wordt nu kleingemaakt en als materiaal gebruikt in diverse constructies. Sinds de start van deze methode is ongeveer 25 ton gebroken glas op die manier verwerkt.
Een 81% score laat zien dat het personeel de milieumaatregelen geen geldverspilling vindt. CC heeft vorig jaar circa 300.000 euro besteed om haar performance te verbeteren. Zo heeft het bedrijf geld gestoken om vrachtwagens op vloeibaar gas te laten rijden en op die manier om de CO2-uitstoot te verminderen.
De ‘carbon footprint’ (CO2-uitstoot) bedraagt 22,375 ton. De score van 51% geeft aan dat het personeel meer milieutrainingen wil en ze begrijpen de ‘carbon footprint ook niet echt.
Veel personeelsleden rijden niet in hun privéauto naar werk. Personeel van het hoofdkantoor wordt aangemoedigd om deel te nemen in het ‘fiets-naar-werk’ programma.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *