Augmented reality in Hoog Catharijne

Digitale buitenreclame kan versterkt worden via augmented reality. Meestal komen die projecten tot ons via youtube filmpjes uit Engeland, maar het gebeurt ook in Nederland! Het winkelend publiek in Hoog Catharijne kan vanaf deze week (vanaf 17 november) oog in oog komen te staan met ijsberen, orka’s en andere poolbewoners. Kijk hier naar de film.
Op het nieuwe 30 m2 grote digitale scherm “The Grand” in winkelcentrum Hoog Catharijne, draait momenteel een augmented “arctic” experience. Door een virtuele laag over de werkelijkheid heen te leggen kunnen er elementen in 3D op het digitale scherm verschijnen. De passant die langs het scherm loopt wordt hierdoor integraal onderdeel van een bijzondere omgeving. Gedurende de wintermaanden is het koude poolgebied de virtuele omgeving. De augmented reality thema’s zullen per seizoen wisselen.
Dit project is tot stand gekomen door een intensieve samenwerking tussen winkelcentrum Hoog Catharijne en Ngage Media. Door het toevoegen van aantrekkelijke (interactieve) content op de digitale schermen wil Ngage Media passanten nóg meer betrekken en zorgen voor een positieve ervaring. Jeroen Puik (Center manager Hoog Catharijne) is enthousiast over de samenwerking.” De augmented reality experience zorgt voor een optimale beleving bij ons winkelend publiek. Mensen staan stil voor het scherm en maken foto’s van zichzelf in de virtuele omgeving”.
 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *