Adidas’ voetbal-abri

De klinkers op de pleintjes in de Argentijnse stad Rosario waren de slijpstenen waarlangs de jonge Lionel Messi zijn messcherpe dribbels sleep. Vanaf vandaag vertoont hij echter zijn kunsten op het Leidseplein in Amsterdam. Exploitant JCDecaux heeft haar bijna 12 meter lange Abri op deze hotspot geheel aangekleed in de stijl van de nieuwe F50i kledinglijn van Lionel Messi bij Adidas. Voorbijgangers kunnen de acties van Messi dankzij een ingebouwde bluetooth-toepassing op hun mobiele telefoon bewonderen.
De Abri is zowel voor als achter volledig bestickerd, waardoor de tramhalte is omgetoverd tot één grote, sfeervolle reclame-uiting. Naast het volledig ‘inpakken’ van het object, heeft JCDecaux Innovate de zittingen vervangen door stadionstoeltjes. Dit om de Abri nog meer voetbalsfeer uit te laten ademen. Ook heeft JCDecaux Innovate de Adidas-Abri voorzien van een bluenode. Voorbijgangers en bezoekers kunnen via bluetooth campagnefilmpjes binnenhalen op hun mobiele telefoon.
Abridascampagne
Adidas zet deze Spectacular in om deze nieuwe productlijn rond Lionel Messi – en dan vooral de nieuwe F50i voetbalschoen – onder de aandacht te brengen. Deze zogenaamde Fully Wrapped Shelter is een ware eyecatcher op het Leidseplein; door de inzet van deze opvallende toepassing op dit drukke plein verzekert Adidas zich van een groot bereik onder de beoogde doelgroep. De Spectacular maakt deel uit van een landelijke Abribuscampagne bij JCDecaux. Naast buitenreclame worden diverse andere media ingezet.
Exceptioneel talent
Lionel Messi toonde zijn exceptionele talent al vroeg op straat in Rosario en later bij Newell’s Old Boys. Hij vertrok al als tiener naar het grote FC Barcelona, alwaar de kleine Messi zou uitgroeien tot één van de grootste voetballers van de wereld. In deze campagne van Adidas wordt de balvirtuoos van de blaugranas bijgestaan door de Franse grootheid Zinedine Zidane.
Glad, naadloos oppervlak
Lionel Messi speelt dit seizoen op de cyaankleurige F50i. Deze voetbalschoen heeft een glad, naadloos oppervlak (de veters zijn eveneens weggewerkt) voor optimale balcontrole. Een speciale hak zorgt voor meer stabiliteit, terwijl toepassing van de gepatenteerde Traxion®-techniek voor meer grip op het veld zorgt. De voetbalschoen maakt deel uit van de F50i-productlijn. Deze bestaat verder uit een shirt, short, sokken, scheenbeschermers, keeperhandschoenen en sporttas, allen uitgevoerd in cyaan en zwart.
Deze Spectacular is tot stand gekomen dankzij Adidas, JCDecaux Innovate, reclamebureau 180 Amsterdam en de mediabureaus Carat en Posterscope. De campagne loopt tot woensdag 19 augustus 2009.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *