NABB in BITES: Out-of-Home in 2010

In 2010 hebben we weer veel informatie verstrekt over de ontwikkelingen van de buitenreclamemarkt. Voor diegenen die niet de tijd hebben gehad om alle artikelen te lezen, hierbij een korte opsomming van een paar van de meest belangrijke ontwikkelingen.
Mediabestedingen:
-zijn teruggevallen naar niveau van 2005
-er zijn wel voorzichtige tekenen van herstel, maar het duurt lang
Gemeenten
-zijn daarentegen op zoek naar meer inkomsten en steeds vaker komt buitenreclame daarvoor hoger op de agenda te staan
-gaan door met het heffen van reclamebelasting

Aanbestedingen:
-grote aanbestedingen gestart: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Eindhoven; de komende twee jaar worden zeer belangrijk voor de machtsverhoudingen tussen de grote exploitanten
Exploitanten:
-het buitenreclame onderzoek dat er nog maar steeds niet af is (we hopen op publicatie in het eerste kwartaal van 2011)
-CBS Outdoor neemt langzaam afscheid van vervoersreclame, opkomst Triple Media
-steeds meer aandacht voor duurzaamheid (met een belangrijke innoverende rol voor JCDecaux)
-overname Bizon door Centercom op de valreep van 2010
Digitaal:
-zou virtuele buitenreclame ooit OOH gaan vervangen?
-Ngage Media meldt dat ze al 8.900 schermen exploiteren op 4.500 locaties
-McDonalds stopt met digital signage
-de Kamer van Koophandel maakt combineert Twitter & Outdoor
-springende mannen op het Rembrandtplein via het grote digitale scherm
-aankondigingsborden worden langzamerhand digitaler door onder meer oplossingen van Brouwer & Partners en Led’s Move
Projectie:
-Glow Eindhoven gaf kunstenaars de mogelijkheid alles uit de kast te halen
-en H&M opende haar flagstore op de Dam in Amsterdam met een spectaculaire projectie
A0 / evenementenborden:
-groei van het medium
-steeds meer gemeenten gaan over naar een vast netwerk
-felle strijd in de plakwereld
Spectaculars:
-JCDecaux’ abri’s
-de best bekeken pagina van het afgelopen jaar, maar gefotoshopte, NABB spectacular (‘tunnelvisie’)
& dan ook nog een mooie wens voor komend jaar:

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *