Billboard spectacular voor Nissan Micra

De laatste tijd zien we nog maar relatief weinig spectaculars voor billboards. Daarom hierbij een foto en wat achtergrondinformatie over een campagne voor Nissan.
De Japanse autofabrikant geeft in mei spectaculaire kortingen op al haar modellen. Om het Nederlandse publiek massaal naar de actiewebsite te dirigeren, werd gekozen voor een breed opgezette mediacampagne. Eén van de meest opvallende elementen hierin was een Billboarduiting waarin de Nissan Micra letterlijk van de objecten verdween. Van de ene op de andere dag was de plek die de Micra innam op de posters, leeg. Sterker nog: voorbijgangers konden vanaf dat moment dwars door het Billboard heen kijken.
JCDecaux Innovate liet de Billboards aan beide zijdes bestickeren met een ogenschijnlijk normale Billboarduiting. Na één campagneweek werd de Nissan Micra verwijderd. De verdwijntruc werd uitgevoerd op tien Billboards op toplocaties in Amsterdam, Amstelveen en Utrecht. Nissan speelde hiermee op ludieke wijze in op de campagneslogan “Voor je het weet ben je verkocht”. De campagne gaf de pay-off een dubbele lading. Enerzijds word je op de fraaie modellen van het merk geattendeerd, anderzijds moet je er snel bij zijn, want anders is de auto die je wilt al verkocht.
Billboards zijn bij uitstek geschikt voor deze campagneopzet, omdat een billboardcampagne een looptijd heeft van twee weken. Uit onderzoek blijkt bovendien dat billboards een snelle bereikopbouw hebben (meer dan 75% van de mensen ziet een billboarduiting in de eerste campagneweek), waardoor het plotseling ontbreken van de auto de campagne in het laatste stadium nog extra attentiewaarde meegeeft.
De campagne is ontwikkeld door reclamebureau TBWA en mediabureau OMD en uitgevoerd door JCDecaux Innovate. De totale campagne bestond onder meer uit tv-reclames die inspeelden op deze uiting, print (H-A-H), radiocommercials, een landelijke Billboardcampagne, de genoemde tien Spectaculars en online bannering.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *